onsdag den 19. marts 2014

Weekend i skønne Barcelona

Ved vores bryllup i december, gav jeg S en forlænget weekend til Barcelona i morgengave. Han blev så glad! Især fordi gaven indebar billetter til at se en fodboldkamp med hans yndlingshold, Barcelona, på deres hjemmebane Camp Nou.

Vi afleverede Emma hos min mor torsdag og tog et morgenfly fredag for at få mest ud af dagen. Det var en mærkelig følelse at sidde i et fly uden at skulle underholde en baby/tumling med kiks, vand, iPad, bøger osv. Vi kunne bare læse blade, høre musik og tage en lur uden at blive vækket.
Da vi kom til hotellet, gik vi en tur ud i byen for at danne os et overblik over, hvad vi boede i nærheden af. Det var ikke så lidt endda! Hotellet kan virkelig anbefales for dets belligenhed og store værelser til en rigtig god pris. Hotellet hedder Montblanc og ligger på Via Liaetana parallelt med La Rambla, som er meget centralt. I finder det lige her.

Vi kiggede lidt butikker og besøgte en smuk katedral, som under alteret havde en trappe ned til et underjordisk værelse, hvor man kunne se og høre præster læse op af biblen. Det var en meget anderledes og fin oplevelse.

Min skønne mand i jakke fra Moncler, jeans fra Boss, sko fra Sebago

Vi endte dagen ved havnen, hvor vi spiste pandekager og nød udsigten og stilheden.

Som den perfekte afslutning på dagen, fandt vi vores yndlings-isbutik, som vi første gang stiftede bekendtskab med i Paris sidste år. De laver de mest fantastiske, italienske is formet som roser og lækre macarons med is i midten! Intet mindre end fantastisk.

Kjole fra Saint Tropez, trøje fra PBO, tørklæde fra Zara

Lørdag ville vi shoppe, for butikkerne har lukket søndag. Så vi udskød resten af de kulturelle seværdigheder og gik mod gaden med de dyrere butikker. Vi elsker begge at kigge på de dyre ting, selvom vi meget sjældent køber noget. Det endte med lidt fint forårstøj til Emma fra Zara, en sweatshirt til mig selv fra H&M og nogle t-shirts fra Nike til S.
Vi besøgte et af Gaudís smukke huse i perfekt solskin. De er altid et besøg værd, hvis man sætter pris på fantastisk arkitektur, farver og dekoration.

Søndag gik vi en lang tur til katedralen "La Sagrada Familia", som er endnu et af Gaudís mesterværker. Da jeg var der for 10 år siden, renoverede de kirken indvendigt og nu var de i fuld gang udvendigt. Måske kan jeg få lov at se den færdig om 10 år?

Efter en dejlig tur rundt i byen med sightseeingbus endte vi dagen ved Camp Nou, som var rejsens højdepunkt! Jeg er ikke fodboldfan, men blev næsten omvendt, for sikke en oplevelse!! Der var den mest fantastiske stemning på stadion og der var så hyggeligt, selvom 72.000 mennesker var samlet. Det bedste ved kampen var min kære mands humør, der steg og steg i takt med, at boldene fløj i mål den ene gang efter den anden. Han var helt høj bagefter og det var jeg egentlig også! Som bonus var dette kampen, hvor Messi scorede det mål, der gjorde ham til den mest scorende Barca-spiller nogensinde. Det gjorde ikke stemningen mindre god!!

Efter tre nætter væk fra Emma, var vi klar til at tage hjem og få hendes dejlige kram igen! Vi blev enige om at tage en forlænget weekend til en storby uden barn hvert år, for det gør noget helt særligt for sammenholdet som par og forældre at få snakket et emne til ende uden afbrydelse. Vi glæder os allerede til næste tur!